Скрипторий: Black powder (guns & gears) - pf2.ru
Войти

Скрипторий: Equipment - black powder (guns & gears)

Назад к списку всех объектов Guns & Gears
Как это работает Это страница объекта Скриптория, в первой части показан ее статус и вывод оригинального объекта.
Объект может иметь следующие статусы: Нет перевода, В работе, На проверке и Переведено.
  • Если объект в статусе "Нет перевода", то любой зарегистрированный пользователь может взять этот объект себе в работу - тогда для него откроется вторая часть этой страницы с редактором. Обратите внимание, что текст объекта представлен в виде HTML текста. Вам не нужно умение писать html код, но самое минимальное умение его читать - да.
    После того как вы взялись за перевод этот объект закрепляется за вами на 3 дня. Если в течение этого времени вы не отправите свой перевод, то статус объекта скинется обратно в "Нет перевода" и он снова станет доступен для других пользователей.
    Одновременно один пользователь не может иметь в работе более 5 объектов (объекты "На проверке" не учитываются), это количество считается по всем источникам в Скриптории.
  • Если вы взялись за перевод, то объект получит статус "В работе" и откроет для вас редактор полей этого объекта, подробная информация будет внутри этого раздела (там много).
  • После отправки перевода объект перейдёт в статус "На проверке". Администратор проверит перевод, внесёт коррективы при необходимости и утвердит перевод. Если всё очень плохо, то перевод будет отклонён.
  • Если объект в статусе "Переведено", то одобренный перевод будет отображен на этой странице, а сам Источник станет на шаг ближе к завершению. Когда Источник будет завершен и размещён в общей базе данных, автор перевода будет указан на сайте на странице этого объекта как пользователь, предоставивший перевод.

СТАТУС:

НЕТ ПЕРЕВОДА

Equipment - black powder (guns & gears)

Black Powder 1
Item 0+
Source Guns & Gears
Ammunition round; Bulk
Activate 1 Interact
Black powder is a volatile and explosive alchemical substance commonly used in the production of firearm munitions. Black powder becomes inert and useless when wet and must be kept in a sealed, water-tight container.

Black Powder (Dose or Round)Item 0

Source Guns & Gears
Price 1 cp
The smallest unit of black powder that still has a simple use, a dose can be a simple package paper parcel around black powder or it can be packaged with a metal bullet or pellet to be used as ammunition. When ignited with a fuse or exposed to direct flame, a dose of black powder explodes. This isn't powerful enough to deal damage but makes a loud sound and could trigger further explosions. A fuse for a dose can be created with a few twists of paper and causes the dose to explode the round after it's lit.

Black Powder (Horn)Item 2

Source Guns & Gears
Price 5 gp
A horn contains 500 doses worth of black powder. A horn can be detonated by leaving a small trail of black powder and then lighting it. Each 5-foot square requires one dose of black powder to create a trail through. As long as the horn is mostly full (at least 400 doses remaining) it can be detonated to deal 1d6 fire damage in a 5-foot burst (DC 16 basic Reflex save). It takes 1 round per 15 feet of powder trail laid down for a horn to detonate after the trail is lit. If multiple horns detonate simultaneously, it can increase the area of the explosion, but the damage in overlapping areas doesn't increase.

Black Powder (Keg)Item 6

Source Guns & Gears
Price 50 gp
A keg contains 5,000 doses of black powder and can be detonated in the same way as a horn. As long as the keg is mostly full (at least 4,000 doses remaining) this deals 3d6 fire damage in a 20-foot burst (DC 20 basic Reflex save). Detonating multiple kegs can increase the area, but not the damage, of this effect; detonating a keg and any horns at the same time in an overlapping area also doesn't increase the damage.